FUNCTION
CUSTOMER SERVICES & SUPPORT (CSS)
CUSTOMER SERVICES & SUPPORT (CSS)
-
Mengurus kad pintar, “video conference”, acara Universiti, “live streaming” dan “smart classroom”
-
Mengurus perkhidmatan sokongan pelanggan, makmal dan bilik/dewan kuliah di zon-zon yang telah ditetapkan
-
Mengurus aduan khidmat pelanggan melalui kaunter, hotline, emel, dan media sosial serta “Trouble Ticket”
UNIVERSITY INFORMATION SYSTEM (UIS)
UNIVERSITY INFORMATION SYSTEM (UIS)
-
Mengurus sistem pentadbiran akademik, pengajaran & pembelajaran, kecerdasan perniagaan (BI), aplikasi mobile, UUM Portal, eManagement, e-Convo dan eVote.
- Mengurus hal ehwal laman web UUM dan semua jabatan, multimedia, Skim Komputer Pensyarah, myPortfolio, 5S, ISMS, KIK, JQJ, latihan dan hebahan perkhidmatan UUMIT
NETWORK, SECURITY AND OPERATIONS (NSO)
NETWORK, SECURITY & OPERATIONS (NSO)
-
Mengurus perkhidmatan komputer, emel, storan, pelayan (server) dan pusat data.
- Mengurus perkakasan (PC, Notebook, Biometrics & Door Access), perisian, pelesenan, dan sistem IT Asset Management
- Mengurus pelayan (server), Virtualization, pangkalan data (database) dan Identity Management
-
Mengurus infrastuktur ICT supaya bebas dari sebarang ancaman keselamatan siber
- Mengurus rangkaian, WiFi, CCTV, ITOC, sekuriti, SLA dan insiden
ADMINISTRATION & FINANCE (AF)
ADMINISTRATION & FINANCE (AF)
-
Mengurus hal ehwal pentadbiran UUMIT, bajet dan perolehan